Prestigieuze Red Dot Award voor Theater Rotterdam

Theater Rotterdam wint met Vruchtvlees: Digital, Strategy & Design een prestigieuze Red Dot Award voor identiteit en logo. De identiteit van Theater Rotterdam viel al twee keer eerder in de prijzen bij de European Design Awards.

De Red Dot staat al jaren bekend als een van de meest prestigieuze prijzen in het ontwerpveld. De organisatie van de Red Dot ontving dit jaar ruim 8600 inzendingen uit 46 landen. Alleen het allerbeste design kan rekenen op goedkeuring van de 26 internationale juryleden. De jury prees de merkidentiteit van Theater Rotterdam wegens de hoge kwaliteit van design en creativiteit. De awards worden op 26 oktober uitgereikt in Berlijn.

“We zijn op een missie de hele wereld te laten zien wat de kracht is van Dutch Digital Design. Het is een grote eer dat we dit jaar niet alleen werden uitgeroepen tot European Agency of the Year, maar ook nog een prijs als de Red Dot in ontvangst mogen nemen. Deze bekroningen bevestigen dat we op de goede weg zijn. En dat kan niet zonder ons talentvolle team en de ambitieuze opdrachtgevers als Theater Rotterdam die ons de vrijheid geven zulk baanbrekend design te mogen maken.” - Rindor Golverdingen, creative director Vruchtvlees: Digital, Strategy & Design.

Walter Ligthart, algemeen directeur Theater Rotterdam: “Deze Red Dot Award is echt de kers op de taart, zeker nadat we ook al twee European Design Awards hadden gewonnen.”

Theater Rotterdam is het nieuwe stadstheater van Rotterdam. TR maakt theater, presenteert theater en leidt de nieuwste generatie theatermakers op. Geworteld in Rotterdam en reizend door Nederland en Europa.

Theater Rotterdam staat voor grensverleggend, vaak interdisciplinair theater dat verschil, diversiteit en veelvormigheid wil vieren. Ze brengen spelers, journalisten, dansers, nieuwsgierigen, uitvinders, vertellers, choreografen en talenten samen om theater te maken en echte ontmoetingen te realiseren. Om iets teweeg te brengen in het hoofd, in het hart en in Rotterdam.

Vanwege de grote reikwijdte aan activiteiten die Theater Rotterdam onderneemt is een herkenbare identiteit noodzakelijk. De identiteit moet kunnen werken voor de grootste productie in de grote zaal, maar ook voor de meest kwetsbare performance op een pop-up locatie. Herkenbaar en verbindend tussen een uiteenlopende groep theatermakers en bezoekers.

Over Vruchtvlees

Vruchtvlees: Digital, Strategy & Design is een design-driven digital agency dat de potentie van ambitieuze merken realiseert. Het resultaat is Dutch Digital Design: bekroonde (digitale) oplossingen waar mensen van houden en merken van groeien. Vruchtvlees werkt voor klanten als O My Bag, De Vegetarische Slager en Theater Rotterdam. De European Design Awards riep Vruchtvlees uit tot European Design Agency van 2018.

Over de Red Dot Award

De Red Dot Award is een internationale prijs voor design die jaarlijks wordt uitgereikt door het Design Zentrum Nordrhein Westfalen in Essen. Het gaat niet alleen om digitale ontwerpen zoals websites en apps, ook apparaten komen in aanmerking.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Theater Rotterdam

Voor meer informatie, rechtenvrij beeldmateriaal en interviewaanvragen kunt u contact opnemen met Caroline van der Niet 010-4044111 caroline.vanderniet@theaterrotterdam.nl, www.theaterrotterdam.nl.