Vijf Musical Awards nominaties voor Theater Rotterdams Woef Side Story

De familievoorstelling Woef Side Story van Theater Rotterdam heeft vijf nominaties ontvangen voor de Musical Awards 2019.

De Stichting Musical Awards heeft de genomineerden bekend gemaakt van de beste producties van het afgelopen seizoen. Woef Side Story heeft nominaties ontvangen in vijf categorieën. De voorstelling is genomineerd voor ‘Beste grote musical’, Pieter Kramer voor ‘Beste regie’, Kim van Zeben voor ‘Beste vrouwelijke bijrol’, Laus Steenbeeke voor ‘Beste mannelijke bijrol’ en Daan Wijnands voor ‘Beste choreografie’. Pieter Kramer is tevens met Selma Ann Louis genomineerd voor de award van ‘Beste regie’.

De winnaars worden gekozen door de vakjury, die bestaat uit voorzitter Cornald Maas en leden Marisa van Eyle, Charles Droste, Irene Moors, Michiel van Erp, Joris van Bennekom en Arno Gelder. Ook wordt de award ‘Publieksprijs voor de beste Musical van het jaar’ uitgereikt. Hier kan sinds eind november een stem worden uitgebracht via www.admusicalawards.nl.

Prijsuitreiking

De prijsuitreiking van de Musical Awards vindt plaats op 23 januari 2019 in het RAI Theater in Amsterdam en wordt om 21.15 uur live uitgezonden door AVROTROS op NPO1. Het gala wordt gepresenteerd door Frits Sissing.

Hamlet de familievøørstelling

Pieter Kramer en Daan Wijnands werken dit seizoen wederom samen bij Theater Rotterdam. Ze maken Hamlet de familievøørstelling, die 27 december in première gaat in de schouwburg van Theater Rotterdam. Na succesvoorstellingen als Woef Side Story maar ook Snorro, De Gelaarsde Poes en Lang en Gelukkig brengt regisseur Pieter Kramer nu Shakespeares stuk-der-stukken. Een theatraal feest vol haastverkledingen, kolderieke knokpartijen en swingende songs.