Succesvolle afronding 3 seizoenen Club Imagine

Afgelopen zondag 30 juni j.l. is tijdens het Imagine 2020 Summerlab op het Eiland van Brienenoord een einde gekomen aan drie succesvolle seizoenen Club Imagine. Het programma van Theater Rotterdam over duurzaamheid, ecologie en kunst. Tijdens een Club Imagine avond werd het publieke debat over klimaatverandering verbonden met de denkwereld van theatermakers.

Van 2016 tot 2019 was Club Imagine een vast onderdeel binnen de programmering van Theater Rotterdam. Club Imagine zocht met verbeelding antwoorden op vraagstukken rond het klimaat, duurzaamheid, ecologie, kunst en de socio-ecologische crisis. Sprekers werden uitgenodigd, voorstellingen bezocht, samenwerkingen aangegaan en iedere editie werd afgesloten met een uniek drankje gemaakt door Maidie van den Bos van de Bloesembar. Tijdens deze edities werd er niet stilgezeten, maar werd er gebruik gemaakt van de diverse plekken binnen Theater Rotterdam en daarbuiten. Unieke programma's zijn ontwikkeld o.a. samen met TENT., Het Natuurhistorisch Museum, BlueCity en met de Buitenplaats Brienenoord.

Van donderdag 27 tot zondag 30 juni kwamen 12 jonge Europese theatermakers samen om te werken in het Imagine2020 Summerlab. Samen met de makers van Buitenplaats Brienenoord werkten ze 72 uur in de isolatie van het Eiland aan het thema ‘nieuwe routines’. Op zondag 30 juni konden de bezoekers de makers ontmoeten, de installaties bekijken en samen toasten op een mooie afronding van 3 seizoenen Club Imagine.

Theater Rotterdam werkt momenteel aan een opvolging van Club Imagine en heeft als initiatiefnemer net een Europese toekenning gekregen voor het nieuwe programma ACT Climate Transition (ACT). Samen met Europese partners ArtsAdmin (UK), Bunker (SI), COAL (FR), Culturgest (PT), Domino (HR), Kaaitheater (BE), Kampnagel (DE), New Theatre Institute of Latvia (LV) en Lokomotiva (MK) werken zij verder aan programmering voor de komende jaren.

Kijk voor meer informatie over Club Imagine op tr.nl/imagine.

Club Imagine is mede mogelijk gemaakt door Imagine 2020, funded with support from the European Union.

Wij zijn Theater Rotterdam. We maken theater, tonen theater en leiden de nieuwste generatie makers op. Thuis in Rotterdam en op tournee door Nederland en Europa.

Theater Rotterdam staat voor grensverleggend, vaak interdisciplinair theater dat verschil, diversiteit en veelvormigheid wil vieren. Niet opheffen of harmoniseren, maar zien, tonen en gebruiken. We brengen spelers, journalisten, dansers, nieuwsgierigen, uitvinders, vertellers, choreografen en talenten samen om theater te maken en echte ontmoetingen te realiseren. Om iets teweeg te brengen in het hoofd, in het hart en in Rotterdam.