Theater Rotterdam zoekt Hoofd Productie & Planning

Het nieuwe stadstheater van Rotterdam ontstaat uit de fusie van Ro Theater, Rotterdamse Schouwburg, Productiehuis Rotterdam en de eerste alliantiepartner Wunderbaum zoekt een een Hoofd voor Productie en Planning. De afdeling Productie en Planning is het hart van de organisatie en de schakelfunctie tussen artistiek en operationeel. Het hoofd Productie en Planning verricht zijn/haar werkzaamheden onder leiding van directeur Bedrijfsvoering en geeft leiding aan meerdere Productieleiders en Medewerkers Productie.

Vacature Hoofd Productie en Planning

(m/v) per 1 augustus 2016

Theater Rotterdam is het nieuwe stadstheater van Rotterdam. Vanaf 2017 produceert en programmeert Theater Rotterdam theater van hoge kwaliteit, ontwikkelt onafhankelijk talent en weet nieuwe publieksgroepen te engageren. Nauw betrokken bij de ontwikkeling van Theater Rotterdam is regisseur Johan Simons, die artistiek leider is van het Europese platform van Theater Rotterdam en zorg draagt voor een sterke internationale werking. Binnen en buiten de muren van de eigen theaters plaatst Theater Rotterdam met vakmanschap en radicale verbeeldingskracht theater midden in de wereldstad en versterkt zo het publieke en maatschappelijke draagvlak voor de podiumkunsten.

Theater Rotterdam ontstaat uit de fusie van Rotterdamse Schouwburg, Ro Theater, Productiehuis Rotterdam, met acteurscollectief Wunderbaum als eerste alliantiepartner. Theater Rotterdam kent een driehoofdige directie: algemeen directeur, artistiek directeur en directeur bedrijfsvoering. Theater Rotterdam start op 1 januari 2017, de uitwerking van de plannen en de organisatievorming zijn in volle gang.

Theater Rotterdam zoekt een hoofd Productie en Planning.

Productie en Planning is het hart van de organisatie en de schakelfunctie tussen artistiek en operationeel. Het betreft de meerjarige productielijnen van de makers, die specifieke eisen, wensen en een eigen dynamiek hebben. Het gaat daarmee om de meerjarige productieplanning van het gehele makersplatform. Deze staat in relatie tot de subsidieverplichtingen en financiële kaders. Theater Rotterdam maakt in de periode 2017 – 2020 circa 20 (co)producties per jaar. Het hoofd Productie en Planning verricht zijn/haar werkzaamheden onder leiding van directeur Bedrijfsvoering en geeft leiding aan meerdere Productieleiders en Medewerkers Productie.

Functieprofiel

• Het hoofd Productie en Planning is verantwoordelijk voor de vertaling van artistieke ideeën en plannen in een concreet overall productieplan en de realisatie daarvan. Hij/zij heeft een sleutelfunctie binnen Theater Rotterdam.
  • Hij/zij is verantwoordelijk voor een goede formatie, organisatie en taakverdeling, het opstellen en realiseren van werkplannen, een goede vakinhoudelijke uitvoering (kwaliteit en kwantiteit) en het bewaken van de voortgang.
  • Hij/zij draagt zorg voor het welzijn, de vakinhoudelijke ontwikkeling en het functioneren van de medewerkers alsmede voor goede arbeidsomstandigheden.
  • Hij/zij is binnen het kader van de productiewerkzaamheden verantwoordelijk voor de naleving van Arbowet- en regelgeving.

Kernactiviteiten

• De meerjarenplanning opstellen per maker en van het totaal.
  • De wensen en eisen van de makers in een scherpe dialoog vertalen naar concreet uit te voeren activiteiten.
  • De begroting maken binnen het vooraf bepaalde financieel kader, de planning maken van alle activiteiten en de kosten en de uitvoering bewaken.

Functie-eisen

• HBO werk- en denkniveau;
  • minimaal 8 jaar relevante werkervaring in een soortgelijke managementfunctie;
  • technische kennis, uitstekend cijfermatig inzicht en ervaring met budgetverantwoordelijkheid;
  • enthousiasmerende en coachende stijl van leidinggeven;
  • proactief, zowel dienstverlenend als stevig
  • sparringpartner voor directie, makers en collega leidinggevenden;
  • uitstekende communicatieve vaardigheden;
  • internationale ervaring is een pré;
  • goede beheersing van de Engelse en Duitse taal;
  • goede beheersing van planningspakketten;
  • bij voorkeur woonachtig in of nabij Rotterdam.

Werving- en selectieprocedure

• Informatie over de functie kan worden ingewonnen bij Tanja Elstgeest, directeur Productiehuis Rotterdam via 010-4044111 en Mathilde Zierikzee, algemeen directeur Ro Theater a.i. via 010-4046888.
  • Sollicitaties kunnen worden gericht aan Martina Mackay, personeelsfunctionaris Ro Theater – martina@rotheater.nl
  • Inzendtermijn sluit dinsdag 7 juni 2016
  • De selectiegesprekken met potentiële kandidaten zijn gepland op 16 en 21 juni.

Overige informatie

• Voorafgaand aan de aanstelling vindt een gesprek plaats over het contract en de arbeidsvoorwaarden.
  • Theater Rotterdam benoemt idealiter per 1 augustus het hoofd Productie en Planning; in onderling overleg kan de exacte datum van de definitieve aanstelling worden bepaald.
  • De salariëring is gebaseerd op de cao Theater en Dans, hoofd productie A.