Vijf Musical Awards nominaties voor Theater Rotterdams Woef Side Story

De familievoorstelling Woef Side Story van Theater Rotterdam heeft vijf nominaties ontvangen voor de Musical Awards 2019.

De Stichting Musical Awards heeft de genomineerden bekend gemaakt van de beste producties van het afgelopen seizoen. Woef Side Story heeft nominaties ontvangen in vijf categorieën. De voorstelling is genomineerd voor ‘Beste grote musical’, Pieter Kramer voor ‘Beste regie’, Kim van Zeben voor ‘Beste vrouwelijke bijrol’, Laus Steenbeeke voor ‘Beste mannelijke bijrol’ en Daan Wijnands voor ‘Beste choreografie’. Pieter Kramer is tevens met Selma Ann Louis genomineerd voor de award van ‘Beste regie’.

De winnaars worden gekozen door de vakjury, die bestaat uit voorzitter Cornald Maas en leden Marisa van Eyle, Charles Droste, Irene Moors, Michiel van Erp, Joris van Bennekom en Arno Gelder. Ook wordt de award ‘Publieksprijs voor de beste Musical van het jaar’ uitgereikt. Hier kan sinds eind november een stem worden uitgebracht via www.admusicalawards.nl.

Prijsuitreiking

De prijsuitreiking van de Musical Awards vindt plaats op 23 januari 2019 in het RAI Theater in Amsterdam en wordt om 21.15 uur live uitgezonden door AVROTROS op NPO1. Het gala wordt gepresenteerd door Frits Sissing.

Hamlet de familievøørstelling

Pieter Kramer en Daan Wijnands werken dit seizoen wederom samen bij Theater Rotterdam. Ze maken Hamlet de familievøørstelling, die 27 december in première gaat in de schouwburg van Theater Rotterdam. Na succesvoorstellingen als Woef Side Story maar ook Snorro, De Gelaarsde Poes en Lang en Gelukkig brengt regisseur Pieter Kramer nu Shakespeares stuk-der-stukken. Een theatraal feest vol haastverkledingen, kolderieke knokpartijen en swingende songs.

299081 woef%20side%20header%20rotheater b5a578 large 1544776876

We maken theater, presenteren theater en leiden de nieuwste generatie makers op. Thuis in Rotterdam en op tournee door Nederland en Europa.

Theater Rotterdam staat voor grensverleggend, vaak interdisciplinair theater dat verschil, diversiteit en veelvormigheid wil vieren. Niet opheffen of harmoniseren, maar zien, tonen en gebruiken. We brengen spelers, journalisten, dansers, nieuwsgierigen, uitvinders, vertellers, choreografen en talenten samen om theater te maken en echte ontmoetingen te realiseren. Om iets teweeg te brengen in het hoofd in het hart en in de stad.

De makers van Theater Rotterdam zijn:
Boogaerdt/VanderSchoot
Erik Whien
Wunderbaum
Johan Simons
Davy Pieters
Pieter Kramer
Marjolijn van Heemstra
Schwalbe
Urland
Alida Dors - Back Bone
Lotte van den Berg - Third Space
WArd/waRD - Ann Van den Broek

Theater Rotterdam is in 2017 ontstaan uit de fusie van Ro Theater, Rotterdamse Schouwburg, Productiehuis Rotterdam.